تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل

تاریخ انتشار:
1403/2/15 11:33:59

تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، موضوعی است که در نحوه کیفیت عملکردی دستگاه تأثیری ندارد؛ اما موجب اختلاف قیمت و تفاوت‌هایی در ویژگی‌های کارتن گوشی آیفون خواهد شد.

تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل



تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل

تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، یکی از دغدغه‌های مهمی است که خریداران این کالای دیجیتال محبوب معمولاَ با آن مواجه هستند. در حقیقت متقاضیان خرید گوشی‌های همراه اپل، هنگام برخورد با موضوع «تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل»، همواره می‌خواهند از کیفیت عملکرد، اصل بودن دستگاه، مشخصات ظاهری و البته اختلاف قیمت میان آن‌ها آگاه شوند.

قطعاَ می‌دانید که این برند، یکی از گران‌ترین و البته باکیفیت‌ترین تولید کنندگان گوشی‌های همراه در جهان به‌شمار می‌رود؛ به همین دلیل متقاضیان خرید آن همواره در تلاشند که از کیفیت دستگاه، جعبه بسته بندی و اصل بودن آن اطمینان حاصل کنند. ما در این مقاله قصد داریم که به همین تفاوت‌های میان گوشی‌های با جعبه اصل و ریپک (کارتن لیبل داخلی) بپردازیم. 

تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل

کیفیت گوشی‌های آیفون خریداری‌شده، مهم‌ترین پارامتر و شاید دغدغه‌ای است که هر خریداری بایستی به آن توجه نماید. نکته امیدوار کننده این است که به‌لحاظ کیفیت عملکردی، هیچ‌گونه تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل وجود ندارد. بدین‌معنی که با خیالی آسوده می‌توانید از هر دو نوع گوشی استفاده نمایید؛ البته اگر گارانتی کامل 1.5 ساله را از فروشنده معتبر دریافت نمایید و همچنین مطمئن شوید که دستگاه موردنظر، قبلاَ هیچ‌گاه مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

اصلی‌ترین تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل 

بازارهای موبایل کشور ایران و البته برخی دیگر از نقاط جهان، همواره میزبان گوشی‌های اپل در 2 حالت پک اصلی و جعبه لیبل هستند. اما حال این سوال مطرح می‌شود که تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، دقیقاَ به چه معنی است؟

بایستی بدانید که آیفون‌های پک اصلی، دارای جعبه‌ای هستند که از سوی خود شرکت اصلی apple ساخته شده و سپس بسته‌بندی شده‌اند؛ در حالی‌که گاهاَ ممکن است گوشی‌ها به‌صورت مسافری وارد کشور شده و پس از انجام رجیستری، جعبه‌هایی توسط پخش‌کنندگان داخلی تولید شود و پس از بسته‌بندی داخلی، آماده عرضه به بازار گردند. به‌خاطر داشته باشید که آیفون‌های جعبه لیبل ممکن است فاقد لوازم جانبی کارخانه باشند که توسط تأمین‌کنندگان، در جعبه‌های لیبل (ریپک) قرار داده می‌شوند. به‌طورکلی می‌توان گفت که کیفیت نوشتار، مقاومت ساختاری، کیفیت حک لوگو و... روی جعبه اصلی، به‌مراتب بهتر از کارتن‌های لیبل است. 

نحوه تشخیص گوشی آیفون پک اصلی با جعبه لیبل

به‌منظور تشخیص تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، بایستی به پارامترهای زیر توجه داشته باشید:

1.کیفیت چاپ

یکی از پارامترهای تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، کیفیت نوشتار و لوگو است. مشخصاَ نوشتار روی جعبه‌های اصلی تولیدی شرکت اپل، از کیفیت چاپ بهتری بهره می‌برند. لوگوی روی جعبه اصلی نیز غالباَ به‌صورت برجسته و حک دقیق، قابل تشخیص خواهد بود؛ اما لوگوی روی جعبه‌های لیبل، کاملاَ چاپی هستند.

2.کیفیت جعبه

با یک بررسی ساده، در می‌یابید که جعبه‌های اصلی از کیفیت و مقاومت بالاتری برخوردار خواهند بود. همچنین جعبه‌های اصلی معمولاَ دارای یک پلاستیک و یک لایه محافظ رویه هستند؛ تا از کالای دیجیتال درون کارتن در برابر هرگونه ضربات وارده، محافظت کنند. البته کارتن‌های ریپک (لیبل) نیز کیفیت مناسبی دارند؛ اما نه به اندازه جعبه‌های اصلی!

3.مشخصات نوشتاری روی جعبه‌ها

احتمالاَ تصور می‌کنید که به‌لحاظ درج مشخصات فنی دستگاه، شاهد تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل باشید. اما بایستی بدانید که اطلاعات روی هر 2 مدل جعبه اعم از: سریال نامبر، تاریخ ساخت، مدل گوشی اپل کاملاَ همسان است.

4.کوالیتی لیبل‌ها

لیبل‌های جعبه اصلی دارای ثبات رنگ بیشتری بوده و در گذر زمان، به‌راحتی محو نمی‌شوند. این در حالیست که لیبل‌های جعبه ریپک (غیراصل) از رنگ چاپی ضعیف‌تری برخوردار هستند.

5.تعداد لیبل‌ها

چنان‌چه گوشی قرارگرفته در درون جعبه‌ها اصل باشند، کارتن‌های اصلی و ریپک بایستی از چندین لیبل مختلف بهره ببرند. لیبل اصالت و لیبل apple، هر دو به اصل بودن و این مسئله که موبایل موردنظر بوسیله کمپانی اپل طراحی و تولید شده است، اشاره دارد. لیبل fcc نیز نشان‌دهنده آن خواهد بود که گوشی همراه موجود در جعبه، طبق ضوابط کمیسیون ارتباط‌های فدرال ایالات متحده طراحی و ساخته شده است.

آیا قیمت گوشی آیفون جعبه اصلی و ریپک یکسان است؟ 

بدون‌شک یکی از انواع تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل، قیمت آن‌ها است؛ چنان‌که قیمت آیفون دارای جعبه اصلی، بیشتر از مدل‌های دارای کارتن لیبل خواهد بود. نکته قابل اهمیت این است که فروش دست دوم آیفون پک اصلی هم مسلماَ راحت‌تر و مطمئن‌تر خواهد بود؛ چراکه بسیاری از متقاضیان خرید، روی این موضوع حساسیت ویژه‌ای به خرج می‌دهند. در حقیقت حساسیت خریداران گوشی‌های نو و دست دوم آیفون به این دلیل است که کیفیت محتویات درون جعبه اصلی،  آسودگی خاطر بیشتری را برای‌شان به ارمغان می‌آورد.

خرید آیفون پک اصلی از فروشگاه معتبر

نقدی بودن شرایط خرید گوشی‌های گران‌قیمت آیفون، بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات باکیفیت شرکت اپل را از دستیابی به آن‌ها محروم ساخته است. بنابراین خرید اقساطی گوشی همراه آیفون، به موضوعی داغ تبدیل شده است؛ تا بسیاری از افراد به آن روی بیاورند. در همین رابطه، ما همواره توصیه می‌کنیم تا ابتدا به بررسی تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل بپردازید و سپس یک فروشگاه معتبر را برای ثبت سفارش و خرید این کالای دیجیتال، انتخاب نمایید.

مجموعه معتبر قسطی کلاب با عرضه گوشی‌های آیفون در قالب طرح‌های خرید اقساطی بلندمدت و ارائه ضمانت‌نامه معتبر 18 ماهه، به یکی از محبوب‌ترین فروشگاه‌های کشور در این زمینه تبدیل شده است. به‌یاد داشته باشید که با توجه به ارزش افزوده هرساله این نوع کالای دیجیتال و محبوبیت ویژه این برند، طرح‌های خرید اقساطی گوشی همراه آیفون، یک فرصت ویژه برای سرمایه گذاری و البته لذت بردن از کیفیت بالای محصولات اپل خواهد بود.

لازم به‌ذکر است که جهت آگاهی هرچه بیشتر از تفاوت بین گوشی آیفون پک اصلی با لیبل و شرایط خرید قسطی، می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه قسطی کلاب تماس حاصل نمایید.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید لپتاپ ایسوس اقساطی

خرید لپتاپ ایسوس اقساطی
چنانچه بودجه کافی برای خرید نقدی لپتاپ در اختیار ندارید، پیشنهاد ما برای شما خرید لپتاپ ایسوس اقساطی می باشد. شرایط خرید قسطی کالاهای الکترونیک...

خرید قسطی تلفن پاناسونیک

خرید قسطی تلفن پاناسونیک
برند پاناسونیک در طراحی و تولید تلفن‌های خانگی همیشه پیشتاز و موفق عمل کرده است. اگر تمایل به خرید اقساطی تلفن پاناسونیک دارید به ...