قیمت محصولات خانگی

تاریخ انتشار:
1403/2/28 14:32:06



جهت مشاهده اطلاعات قیمت محصولات خانگی به سایت قسطی کلاب بخش لوازم خانگی مراجعه نمایید.



قیمت محصولات خانگی



اطلاعات مربوط به محصولات خانگی

محصولات خانگی در ایران با توجه به علاقه هر ایرانی به داشتن یک خانه مجهز و زیبا، فروش زیاد و تجارت قدرتمندی دارند. به همین دلیل برند های معروف لوازم خانگی در سطح جهان، توجه ویژه ای به بازار ایران دارند. این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که تحریم ها موانع زیادی بر سر راه این تجارت و ورود محصولات به ایران ایجاد کرده است.

در این مطلب قصد داریم تا قیمت محصولات خانگی و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

قیمت محصولات خانگی

عوامل متعددی وجود دارند که البته اکثرا در ایران روی قیمت محصولات خانگی موثر هستند. این عوامل را با یکدیگر بررسی می کنیم.

  • نام، اعتبار و آوازه برند: حتما شما هم مشاهده کرده اید که برخی برند های لوازم خانگی بدون هیچ برتری فنی، قیمت های بیشتری نسبت به سایر برند ها دارد. این به دلیل اعتبار و سابقه درخشان آن برند است. 

مثلا برند ال جی در لوازم خانگی، نسبت به بسیاری از برند های دیگر قیمت بالاتری دارد. علت این امر آن است که برند ال جی سال های سال است که در آشپزخانه های ایرانی ها حضور دارد. از نظر کیفی امتحان خود را پس داده است. مشتری های خاص خود را دارد و جایگاه خاصی در بازار محصولات خانگی کسب کرده است. این عامل یکی از اصلی ترین دلیل تفاوت قیمت محصولات خانگی در برند های مختلف است.

  • کیفیت: عامل بعدی موثر در قیمت محصولات خانگی، کیفیت محصولات است. محصولاتی که در کشور های ژاپن، کره جنوبی و آلمان و یا تحت لیسانس آن ها ساخته می شوند، دارای کیفیت بالاتری از سایر محصولات هستند. 

مثلا محصولات فلر با کیفیت بسیار بالا از برند های خوب و مطرح خارجی در کیفیت به شمار می آید. زمانی که محصولات این برند به مرور زمان کیفیت خود را در خانه و آشپزخانه هر ایرانی نشان می دهند، بعد از مدتی کیفیت آن ها در بازار لوازم خانگی مطرح می شود و تقاضا ها برای خرید این برند بالا می رود.

  • نوسانات ارزی: در ماه های اخیر، این عامل به شدت روی قیمت محصولات خانگی تاثیر گذاشته است. زمانی که یک محصول با قیمت دلاری مثلا 1000 تا 1500 دلار وارد کشور می شوند؛ در بازه های زمانی متفاوت با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر دلار قیمت های ریالی متفاوت خواهند داشت. 

در دلار 4200 تومانی یک قیمت و در دلار 12 هزار تومانی یک قیمت بسیار بالاتر با تقریبا 3 برابر قیمت قبلی. به دلیل این که محصولات وارداتی با ارز بین المللی وارد می شوند، این مشکلات ممکن است پیش بیاید. این عامل از دسترس و اختیار تامین کنندگان و وارد کنندگان خارج است و همزمان با تغییر نرخ ارز، روی قیمت محصولات خانگی تاثیر خواهد گذاشت.

  • تقاضا و عرضه: این عامل نیز یکی از مهم ترین موضوعات در قیمت محصولات خانگی است. یعنی به طور طبیعی زمانی که تقاضا برای یک برند لوازم خانگی در بازار بالا باشد، قیمت آن نیز بالاتر می رود. همین طور عکس این موضوع صادق است. 

یعنی اگر یک برند تازه وارد کشوری شود و تقاضای قابل توجهی برای عرضه محصولات خود نداشته باشد، با افت قیمت در بازار آن کشور مواجه خواهد شد.

  • پشتیبانی و گارانتی: این عامل نیز یکی از موارد تاثیر گذار در قیمت است. شما باید سعی کنید محصولات برندی را تهیه کنید که دارای نمایندگی و پشتیبانی در کشور است. در صورت وجود نمایندگی در کشور، در صورت هرگونه بروز مشکل مانند خرابی ها و نیاز به تعمیرات، می توانید با کارشناسان و نمایندگی های برند محصولات خانگی خود تماس گرفته و از آنها تقاضای پشتیبانی کنید. 

اما در صورت عدم وجود نمایندگی، در صورتی که قطعه ای از محصول شما خراب شود، برای پیدا کردن قطعه برند مورد نظر و یا تعمیر محصول به مشکل خواهید خورد.

شما می توانید برای دریافت لیست قیمت محصولات خانگی برندهای مختلف با کارشناسان ما در قسطی کلاب در ارتباط باشید.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید اقساطی تلویزیون جی پلاس 75 اینچ

خرید اقساطی تلویزیون جی پلاس 75 اینچ
تلویزیون جی پلاس جز برترین تلویزیون‌های ایرانی است که طرفداران بسیاری دارد. برای خرید اقساطی تلویزیون جی پلاس 75 اینچ به بخش تلویزیون...

وسایل خانگی ال جی

وسایل خانگی ال جی
برند ال جی یکی از دوست داشتنی ترین برندهای لوازم خانگی در ایران می باشد. اگر تمایل به خرید آنلاین و اقساطی محصولات ال جی دارید، به بخش لوازم خانگی...