سرمایه گذاری ارزی

تاریخ انتشار:
1403/3/1 02:51:30

با توجه به نوسانات شدید بازار ارز در حال حاضر نمی توان سرمایه گذاری ارزی را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفت. در حال حاضر یکی از بهترین شرایط سرمایه گذاری را شرکت قسطی کلاب ارائه می دهد که با سرمایه گذاری در آن می توان به سودی بالا و مطمئن دست یافت. برای کسب اطلاعات بیشتر و انجام سرمایه گذاری به بخش تأمین کنید سایت قسطی کلاب مراجعه کنید. سرمایه گذاری ارزی

سرمایه گذاری انلاین

اگر سرمایه دار هستید و می خواهید از سرمایه خود به بهترین صورت ممکن محافظت و استفاده نمایید، روش های زیادی موجود است، یکی از این روش ها افتتاح یک حساب ارزی در یکی از بانک هاست. حال در اینجا سوالی مطرح می گردد که آیا داشتن یک حساب ارزی می تواند بهترین روش سرمایه گذاری باشد و با سرمایه های اندک می شود افتتاح حساب ارزی نمود و به سودهی مناسب رسید؟

حساب ارزی بانکی

حساب ارزی، حسابی می باشد که به منظور نگهداری از سرمایه ها به واحدی به غیر از واحد رسمی هر کشور مورد کاربرد قرار می گیرد. این دارایی می تواند به هر شکلی باشد، مطابق با اساسنامه جدید بانک مرکزی، بانک‌ ها می توانند از مشتریان سه نوع ارز را به‌عنوان سپرده دریافت نمایند، که عبارتند از: یورو، درهم امارات و دلار. بنابراین دارندگان یورو، درهم و دلار می‌توانند با مراجعه به بانک‌ ها مختلف کشور اسکناس‌ها را برای کسب سود سرمایه گذاری نمایند. اما این سه ارز، سودی مشابه از بانک‌ها دریافت نمی کنند.

بیشترین سود به دلار با نرخ ۴ درصد است و سود یورو ۳ درصد و درهم امارات ۲ درصد می باشد، البته در بین بانک های مختلف این نرخ سود دست خوش تغییراتی نیز است. در نهایت پایین ترین سود سپرده، برای ارز درهم است. و اگر مشتری پیش از سررسید، درخواست تودیع ارز خود را صورت دهد، نرخ سود سالانه با کاهش روبه‌رو می شود و به سپرده یورویی یک درصد، سپرده درهمی ۵/ ۰ درصد و سپرده دلاری ۵/ ۱ درصد سود تعلق خواهد گرفت. لذا مشتری لازم نیست منتظر برگشت ارز از بانک مرکزی به بانک عامل گردد.

بانک مرکزی بانک‌ها را مکلف کرده است برای تسریع و تسهیل در ارائه خدمات به سپرده‌گذاران، نسبت به پرداخت اسکناس از محل منابع خود فعالیت نمایند و بعد به اداره بین‌الملل این بانک برای دریافت اصل و سود سپرده پرداختی منتقل نماید.

از طرفی به سپرده‌های ارزی با مدت زمان کمتر از یک ماه، سودی تعلق نمی‌گیرد. بازپرداخت اصل و پرداخت سود سپرده‌گذاری به ‌شکل اسکناس نزد بانک مرکزی، به همان نوع ارز می باشد. پرداخت سود به سپرده‌گذار هر ماه انجام می شود، ومدت آن یک ساله است، در این سپرده گذاری اگر سرمایه گذار پیش از موقع سررسید، درخواست تمدید داشته باشد در صورت تایید بانک مرکزی تمدید سپرده‌ها برای دوره یک‌ساله بعدی انجام می شود.

یکی از ویژگی های مثبت سپرده گذاری ارزی در بانک ها این است که کسانی که نگران ارزش دارایی خود هستند و مایل به تبدیل ریال به دلار می باشد، دیگر احتیاج به نگهداری اسکناس در خانه یا گاوصندوق شخصی نخواهند داشت، آن ‌ها با نگهداری ارز ریسک سرقت و خطر زیادی برایشان وجود داشته است لذا دارندگان اسکناس ارزی می‌توانند با سپرده‌گذاری در بانک ‌ها، مسوولیت نگهداری از اسکناس را به بانک مرکزی کشور می سپارند و نیز می‌توانند علاوه‌ بر حفظ ارزش دارایی خود در مقابل جهش ارزی، نرخ سودی به اسکناس های ارزی آن ها تعلق بگیرد.

سرمایه گذاری مطمئن در قسطی کلاب 

اما یک نکته مهم را فراموش کرده ایم افتتاح حساب سرمایه گذاری ارزی برای دارندگان اسکناس های ارزی مناسبتر است و نیز میزان سودهی آن اگر تا اخر موعد یکساله نزد بانک باقی نماند مبلغ قابل توجهی نمی باشد.

با سرمایه گذاری در بخش تامین کنندگان کالا در سایت قسطی کلاب شما  با انتخاب یکی از سه نوع سرمایه گذاری با مشاوره کارشناسان سایت نه نتها سودی بالاتر از سرمایه گذاری های ارزی نصیبتان می شود بلکه باعث می شوید که کالاهای مورد نیاز افرادی که توان خرید نقد این محصولات ضروری را نداشته اند به شکل قسطی تامین کنید. از طرفی سرمایه گذاری ارزی به علت نوسانات بازار ارز دارای ریسک بسیار بالایی است ولی سرمایه گذاری در قسطی کلاب یک تضمین بسیار مطمئنی جهت دریافت سود حاصل از پول خود را برای شما تامین می نماید.

سایر بلاگ های مرتبط

نرخ سرمایه گذاری در ایران

نرخ سرمایه گذاری در ایران
نرخ بازده سرمایه گذاری معیار سنجش عملکرد است که برای ارزیابی کارایی سرمایه گذاری یا برای مقایسه بازدهی چند سرمایه گذاری مختلف بکار می رود فارغ...

نرخ سود بانک اقتصاد نوین

نرخ سود بانک اقتصاد نوین
هر شخصی به منظور به دست آوردن پول معیارهای خاص خود را دارد و از روش های مختلفی برای رسیدن به هدف خود استفاده می کند در واقع هر شخصی بر اساس مهارت...