لیست پارت نامبرهای آیفون

تاریخ انتشار:
1403/2/29 03:01:16

با توجه به لیست پارت نامبرهای آیفون می‌توان کشور‌های مقصد این برند را شناسایی و حتی دستگاه‌ها را بر طبق آنها به روز رسانی کرد. برای اطلاع از پارت نامبرها به سایت قسطی کلاب مراجعه نمایید.


لیست پارت نامبرهای آیفون


لیست پارت نامبرهای آیفون

لیست پارت نامبرهای آیفون چیست؟ برند آیفون همزمان با ورود خود به ایران با پارت نامبرهای بسیار وسیعی به بازار عرضه گردیده است. برخی از این پارت نامبرها باعث نوسانات قیمتی و حتی نایاب شدن آنها می‌شود. در واقع وجود این پارت نامبرها بر اساس قوانین مختلف کشورها است و تاثیر خاصی بر کیفیت دستگاه‌های ارائه شده نخواهد داشت. برای مثال سری شارژر کشورهای مختلف با هم تفاوت دارند یا صدای شاتر عکاسی گوشی‌های آیفون پارت نامبر کشور ژاپن در صورت سایلنت بودن گوشی آیفون، قطع نمی‌شود. پارت نامبر را می‌توانید در لیبل پشت کارتن دستگاه و یا در بخش تنظیمات مشاهده نمایید. در ادامه این مطلب شما را با لیست پارت نامبرهای آیفون و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا می‌سازیم. 

پارت نامبر آیفون چیست؟

اکثر افراد برند اپل را یک برند آمریکایی تصور می‌کنند که جز این نیز نخواهد بود. گوشی‌های آیفون دقیقا اصلیتی آمریکایی دارند اما در کشورهای مختلفی مونتاژ می‌شوند. برخی از افراد بر این باورند که گوشی‌هایی که دارای پارت نامبر LLA هستند در کارخانه مرجع و آمریکایی تولید شده است که اشتباه است. پارت نامبر یا شماره مدل بر روی محصولات الکترونیکی نظیر گوشی‌های آیفون درج می‌شود. این کدها نشان دهنده مقصد گوشی‌های ساخته شده می‌باشند و هیچ ربطی به کیفیت دستگاه ندارند. شاخص محل عرضه گوشی یا پارت نامبر در کشور‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که اپل استور رسمی در آنها فعالیت ندارد.

کشورهایی که تحریم هستند از جمله این کشورها می‌باشند و پارت نامبر، همانند یک گارانتی و یا ضمانت نامه عمل می‌کند. پارت نامبرها بر طبق قوانین کشورهای مقصد می‌باشند به عنوان مثال، کشور ژاپن و یا کره حساسیت‌های زیادی درباره حفظ حریم شخصی افراد دارد. از همین رو در گوشی‌های آیفون ساخته شده به این مقصدها در حالت سایلنت نیز صدای شاتر را خواهید شنید. کد پارت نامبر بر روی جعبه گوشی و یا سایر قطعات حک گردیده است و نشان دهنده سال تولید گوشی و مقصد آن می‌باشد. برخی از تعمیرکاران به وسیله این پارت نامبرها معایب گوشی‌ها را شناسایی و یا نرم افزارها را به روز رسانی می‌کنند. 

بررسی لیست پارت نامبرهای آیفون

تا به اینجا با مفهوم پارت نامبر آشنا شدیم حال لیست پارت نامبرهای آیفون را به شما ارائه خواهیم داد. با دانستن این لیست می توانید کشور های مقصد گوشی های آیفون را پیدا کنید. این کدها عبارتند از:

سنگاپور ZA  
ژاپن J
امارات AB
کانادا CL/C
کلمبیا LA
مالزی MY
آلمان D
برزیل (مونتاژ چین) BZ
برزیل (مونتاژ برزیل) BR
مصر، اردن، عربستان، امارات AB
آفریقای جنوبی SO
اسپانیا، ایتالیا TY
کره جنوبی، چین KH
فنلاند، سوئد KS
نروژ، دانمارک KN
یونان GR
مکزیک E
هند HN
بلژیک، فرانسه NF
اتریش، سوئیس FD
فیلیپین PP
روسیه RS
تایوان TA
تایلند TH
آرژانتین LE
استرالیا X
ترکیه TU
لهستان PL
فرانسه FB
پرتغال PO
اتریش، آلمان، هند DN
ایرلند، بریتانیا B
اسپانیا Y
ایتالیا T
مجارستان MG 

تفاوت پارت نامبرهای آیفون

تفاوت پارت نامبرهای آیفون در قسمت نرم افزاری گوشی‌های آیفون می‌باشد و در کیفیت هیچ تفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت. در سخت‌افزار نیز تفاوت های بسیار کوچکی دارند که تاثیر خاصی بر کیفیت این گوشی‌ها نخواهد گذاشت. به طور مثال بسته به کشور مقصد این گوشی‌ها آداپتور شارژر، کاملا متفاوت می‌باشد.

از دیگر تفاوت‌های پارت نامبر آیفون می توان به محل سیم کارت آنها اشاره کرد. در برخی از کشورها امکان استفاده از esim در گوشی های آیفون وجود دارد. گوشی آیفون در این کشور ها به صورت دو سیم کارته است که یکی از سیم کارت ها فیزیکی می‌باشد و همچنین سیم کارت esim را نیز پشتیبانی می‌کند. همه پارت نامبرهای گفته شده به داخل کشور ما وارد نمی‌شوند و تنها چند مورد از آنها اجازه ورود به کشور را دارند. پارت نامبر za و ch جهت استفاده در ایران بسیار مناسب و متداول می‌باشند. از معایب برخی از این پارت نامبرها می‌توان به عدم امکان برقراری تماس صوتی گروهی و یا عدم استفاده از فیس تایم است. این محدودیت‌ها در پارت نامبرهای برخی از کشورهای آسیای شرقی و یا حوزه خلیج فارس وجود دارد. 

گوشی های آیفون دو سیم کارته!

همه پارت نامبرهای آیفون قابلیت دو سیم کارته بودن را دارند و غالبا از سال 2018 تمامی آیفون‌ها این قابلیت را پیدا کردند. در همه پارت نامبرها می‌توانید یک سیم کارت فیزیکی و یک esim استفاده کنید اما esim توسط هیچکدام از اپراتورهای داخلی پشتیبانی نمی‌شود. بنابراین کاربران ایرانی گوشی‌های آیفون تنها از یک سیم کارت می‌توانند استفاده کنند. البته در پارت نامبرهای چین، سنگاپور و برخی از کشورهای شرق آسیا قابلیت استفاده از دو سیم کارت فیزیکی نیز برای کاربران وجود دارد. 

جمع بندی

لیست پارت نامبرهای آیفون را در این مقاله بررسی کردیم و به معرفی بهترین پارت نامبرهای آیفون پرداختیم. متوجه شدیم که پارت نامبرهای آیفون ربطی به میزان کیفیت آن نخواهند داشت و تنها در نرم‌ افزار و برخی موارد در سخت افزار، با یکدیگر متفاوت می‌باشند. تشخیص پارت نامبر گوشی آیفون کار سختی نیست و با رفتن به بخش تنظیمات و یا روی جعبه گوشی می‌توان آن را مشاهده کرد. پارت نامبرها با توجه به قوانین کشورهای مقصد، دارای محدودیت‌ها و یا حتی مزایایی می‌باشند. بهترین پارت نامبر در ایران پارت نامبر سنگاپور است که هیچگونه محدودیتی نخواهد داشت، گزینه بعدی پارت نامبر کشور چین می‌باشد. 

خرید اقساطی آیفون

افراد زیادی از سایت‌های مختلفی جهت تهیه گوشی‌های آیفون و یا حتی سایر برند‌ها استفاده می‌کنند. در این سایت‌ها شرایط بسیار خوبی برای خرید نقدی و یا اقساطی وجود دارد. با توجه به شرایط اقتصادی اکثر مردم و نوسانات موجود در بازار گوشی‌های تلفن همراه خرید اقساطی تصمیمی کاملا منطقی است. سایت قسطی کلاب یکی از سایت‌های پیشرو در فروش قسطی گوشی آیفون می‌باشد که شرایط بی‌نظیری دارد. در این سایت می‌توانید بدون پیش پرداخت و ارائه سفته اقدام به خرید محصولات مختلف از جمله کالای دیجیتال کنید.

بازپرداخت در سایت قسطی کلاب به صورت اقساط 3 الی 12 ماهه و با کمترین میزان سود می‌باشد. این سایت با تضمین سلامت و کیفیت محصولات خود ظرف 48 ساعت می تواند کالا را به دست مشتری برساند. جهت کسب اطلاعات تکمیلی می‌توانید با کارشناسان بخش فروش در قسمت پشتیبانی سایت قسطی کلاب ارتباط برقرار کنید.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید اقساطی گوشی آیفون 14 پرو مکس چکی

خرید اقساطی گوشی آیفون 14 پرو مکس چکی
شما می‌توانید برای خرید اقساطی گوشی آیفون 14 پرو مکس به بخش موبایل اپل در دسته بندی کالای دیجیتال سایت قسطی کلاب...

خرید اقساطی موبایل شیائومی Mi Note 10 Lite

خرید اقساطی موبایل شیائومی Mi Note 10 Lite
یکی از بهترین مدل‌های استثنایی برند شیائومی به نام Mi Note 10 Lite به بازار عرضه شده است و طراحی بی‌نظیری دارد. برای خرید اقساطی موبایل ...