فروش قسطی موتور

تاریخ انتشار:
1403/2/30 08:56:16

به صورت اینترنتی می توانید فروش قسطی موتور در سایت قسطی کلاب بخش وسایل نقلیه خریداری فرمایید.

 فروش قسطی موتور

فروش قسطی موتور به چه صورت انجام می گیرد؟

در خرید و فروش قسطی موتور و یا ماشین، این مشکل و خطر برای فروشنده وجود دارد که نکند خریدار به موقع قسط او را ندهد یا کلا به فراموشی بسپارد و این بدقولی باعث میشود که روی معاملات فروشنده هم تاثیر بگذارد و فروشنده هم نتواند بدهی های خود را پرداخت کند.

در این حالت هم فروشنده با فروش قسطی موتور یا ماشین ضرر کرده و هم ورشکست میشود.

اما در قانون مدنی یه امتیازی برای فروشنده ها وجود دارد که فروشنده بعد از اینکه دید خریدار قسط او را پرداخت نکرده میتواند فسخ معامله کند و جنس خود را پس بگیرد.

فروشنده ها با فروش قسطی کلی مشتری جذب میکنند و از طرفی مشتری هم میتواند با خیال راحت به مرور زمان قسط های خود را پرداخت کند. پس این معاملات دو سر سود است.

در بعضی از قراردادهای خرید و فروش قسطی موتور یا ماشین و یا کالاهای دیگر بندی به قرارداد اضافه شده که بر اساس آن، اگر خریدار یک یا چند قسط خود را زودتر از روز موعود داد یک تخفیفی به آن تعلق میگیرد. این تشویق باعث جذب مشتری در کنار تنبیهات و جریمه های پیش بینی شده میشود.

روش خرید و فروش قسطی موتور یا کالاهای دیگر از طریق مراکز مالی مثل: بانکها، موسسات اعتباری، شرکتهای لیزینگ وهمچنین شرکتهای تولید کننده اقدام به خرید نمایند.

تعریف فروش اقساطی

از واگذاری عین به بهای معلوم به غیر به ترتیبی که تمام یا قسمتی از بهای مزبور به اقساط مساوی یا غیرمساوی در سررسید یا سررسیدهای معینی دریافت گردد.

یکی از عامل های مهم در معاملات فروش قسطی موتور یا کالاهای دیگر، تعهد متقاضی بر خرید و مصرف اموال مورد تقاضا میباشد.

فروش اقساطی مانند فروش قسطی موتور، خودرو و یا لوازم خانگی برای بسیاری از واحدهای تجاری و تولیدی نقش خیلی مهم برای توسعه ی عملیات تولیدی در مقیاس بزرگی را داشته است.

فروش اقساطی به این معنی است که اموال منقول یا غیرمنقول به صورت قسط یه فروش میرسد و پول آن طی مدت زمانی ماهانه یا سالانه پرداخت میشود. بعضی از فروشندگان، وقتی که کالای خود را به صورت اقساطی میفروشند معمولا بین 20 تا 40 درصد بهای فروش را از خریدار نقدا میگیرند به عنوان پیش پرداخت.

هنگام عقد قراردادهای خرید خودرو یا موتور بین خریدار یا فروشنده هر ارگان و نهاد و شرکتی میتواند باشد. خرید اقساطی یکی از انواع فروش میباشد. یعنی فروشنده کالای مورد معامله را به خریدار بدهد و خریدار قول دهد که وجه آن کالای خریداری شده را طی مدتی پرداخت کند.

این نوع معامله در منابع فقهی و حقوقی و همچنین قانون عملیات بانکی بدون ربا مترادف با بیع نسیه آمده است.

ویژگیهای فروش قسطی موتور

  • تعهد متقاضی بر خرید و مصرف اموال مورد تقاضا میباشد
  • فروش اقساطی در کارها و امور بازرگانی کاربردی ندارد
  • در این نوع فروشها اموال بلافاصله پس از انعقاد قرارداد به مالکیت مشتری در می آید

با خرید و فروش قسطی موتور یا کالاهای دیگر باید بنا به درخواست کتبی متقاضی صورت پذیرد و در تقاضای خود با پیش فاکتور تحویلی نوع، مقدار، مشخصات فروشنده، قیمت کالا و شرایط پرداخت و تحویل کالای مورد درخواست را مشخص نموده و مسئولیت مستقیم هرگونه فسادی را که ممکن است  در حین معامله به وجود آید و همچنین مسئولیت هر نقص و اشکالی در کیفیت یا کمیت کالا را به عهده گیرد.

وثایق بستگی به میزان قیمت فروش میتواند چک و یا ترکیبی از چک، سفته، انواع سپرده ها، غیر منقول بر حسب مورد باشد.

اگر شما قسط هایتان را با تاخیر پرداخت کنید شامل جریمه هایی معادل 6 درصد اضافه بر نرخ تسهیلات اعطاء فروش اقساطی باید طبق تعهد از مشتری اخذ گردد.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید قسطی خودرو 405

خرید قسطی خودرو 405
یکی از خودروهای کمپانی پژو مدل 405 می‌باشد که بسیار باکیفیت و مقرون به صرفه طراحی شده است. برای خرید قسطی خودرو 405 به بخش وسایل...

خرید اقساطی خودرو mvm 315

خرید اقساطی خودرو mvm 315
کمپانی مدیران خودرو با همکاری دوجانبه با برند چری، بساری از خودروهای mvm را وارد ایران کرده است و به مونتاژ آن‌ها می‌پردازد. شما می‌توانید برای...