خرید اقساطی هارد SSD

تاریخ انتشار:
1403/2/29 17:58:34

هاردهای SSD را می‌توان انقلابی در دنیای سخت افزاری هاردها دانست. از این رو خیلی از افراد با خرید قسطی هارد SSD به دنبال ارتقای سیستم های قدیمی خود هستند. اما هارد SSD چیست و چه تفاوتی با هارد های HDD می کند. همراه ما باشید تا در ادامه متن به طور تخصصی به این موضوع بپردازیم. شما می‌توانید به بخش هارداکسترنال در بخش کالای دیجیتال سایت قسطی کلاب مراجعه کنید.


خرید اقساطی هارد SSD


هارد SSD چیست و چه کاربردی دارد؟

امروزه شاید خیلی شنیده باشید که زمان ارتقای سیستم‌های کامپیوتری پیشنهاد می‌شود حتما خرید قسطی هارد SSD را جز قطعات ارتقایی سیستم خود قرار دهید. اما شاید دلیل آن را ندانید یا شاید از نظر شما هارد HDD و SSD تفاوتی ندارد.

هارد SSD نسل پیشرفته‌تر هاردها می‌باشد که سرعت پردازش داده آنها بسیار بالا می‌باشد. همانطور که احتمالا می‌دانید یکی از وظایف هارد ذخیره و پردازش اطلاعات شما است. یعنی هر گونه اطلاعاتی که در کامپیوتر ذخیره می‌شود بر روی هارد دیسک اتفاق می‌افتد. هاردهای SSD سرعت خوانش بالاتری دارند. بنابراین در زمان خرید یک سیستم جدید یا ارتقای آن بهتر است حتما به خرید هارد SSD فکر کنید.

زمانی که شما خرید هارد SSD را برای سیستم تان انجام دهید، به وضوح متوجه تغییر سرعت سیستم تان خواهید شد. در هاردهای قدیمی یک صفحه چرخان و بازوی متحرک برای خواندن اطلاعات وجود داشت. اما در هاردهای SSD خبری از این قطعات نیست و متشکل از یک سری مدارهای مجتمعی می‌باشد.

در واقع هاردهای SSD ساختاری شبیه فلش مموری‌ها دارند با حافظه بیشتر به همین جهت از آن جایی که داده‌ها و اطلاعات بر روی تراشه‌های مغناطیسی ذخیره می‌شوند، سرعت خوانش و پردازشش نیز بالاتر و سریعتر می‌شود.

مزیت خرید اقساطی هارد SSD

همانطور که اشاره شد خرید هارد SSD یکی از گزینه‌های ضروری برای ارتقا و افزایش سرعت سیستم خود می‌باشد. از جمله مزیت‌هایی که این هارد نسبت به هارد HDD دارد شامل موارد زیر می‌باشد.

سرعت بالای هارد SSD

اولین و مهمترین مزیت هارد SSD سرعت بالای خواندن و پردازش اطلاعات است. بنابراین اگر به دنبال بالا بردن سرعت کامپیوتر خود هستید حتما  خرید قسطی هارد SSD را در اولویت خود قرار دهید.

مقاومت بالای هارد SSD

مورد بعدی که موجب محبوبیت هاردهای SSD شده است مقاومت بالایی که در برابر ضربات دارند. از آنجایی که دارای دیسک چرخان و بازوی متحرک نیست، بنابراین در برابر ضربات مقاومت بیشتری دارد. به همین جهت با خرید هارد SSD امنیت اطلاعاتتان را نیز بالاتر می برید. 

مصرف پایین انرژی هارد SSD

در هاردهای HDD به دلیل قطعات متحرکی که در مکانیزم کارکرد موجود است باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. اما در هارد SSD خبری از این قطعات نیست و در نتیجه به مقدار کمتری از جریان برق احتیاج دارد.

صدای پایین هارد SSD

عدم وجود دیسک چرخان در این نوع هارد باعث می‌شود با خرید اقساطی هارد SSD صدای سیستم خود را نیز در حین استفاده از آن کم کنید.

معایب خرید هارد SSD

خرید هارد SSD مزیت‌های بیشتری نسبت به معایب آن دارد. اما اگر بخواهیم از معایب این هارد دیسک بگویم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ظرفیت محدود

یکی از معایب اصلی هاردهای SSD این است که با توجه به این که تازه ارائه شده و هنوز ظرفیت بالایی برای آن ارائه نشده است.

عدم امکان بازیابی اطلاعات

یکی دیگر از معایبی که ممکن است با خرید قسطی هارد SSD با آن مواجه شوید، عدم امکان بازیابی اطلاعاتتان در صورت از کار افتادن آن است.

پایین آمدن سرعت هارد

سعی کنید حافظه هارد SSD خود را پر نکنید. چون سرعت این حافظه جانبی با پر شدن کاهش می‌یابد. 

از کجا هارد SSD را به صورت اقساطی تهیه کنیم؟

ارتقای تجهیزات سخت افزاری کامپیوترها همواره به بهبود عملکردشان کمک می‌کند. به همین دلیل است که هاردهای SSD کم کم جایگزین هاردهای قدیمی می‌شوند. اما خرید اقساطی هارد SSD را از چه فروشگاهی انجام دهیم؟

خرید قسطی کالای دیجیتالی کمک می‌کند که به راحتی بتوانید با علم روز به پیش بروید. مجموعه موفق قسطی کلاب با فروش قسطی و نقدی انواع کالای دیجیتال می‌تواند نیاز شما را برای داشتن به روز ترین کالای دیجیتالی مبرا کند. برای خرید همین حالا شرایط خرید اقساطی کالا را در سایت ما مطالعه و سفارش خود را ثبت کنید.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید گوشی سامسونگ a31

خرید گوشی سامسونگ a31
سامسونگ یک تولید کننده معتبر در زمینه گوشی‌های روز دنیا است که انواع محصولات خود را باکیفیت عالی به فروش می‌رساند. برای خرید نقدی یا اقساطی...

خرید قسطی پرینتر چندکاره لیزری

خرید قسطی پرینتر چندکاره لیزری
پرینتر یکی از وسایل بسیار مهم و کارآمد در هر دفتر اداری و محل کار می‌باشد. برای خرید قسطی پرینتر چندکاره لیزری به بخش پرینتر و کپی در...