خرید قسطی PS5

تاریخ انتشار:
1403/2/30 11:44:04

کنسول بازی ps5 در سال 2020 روانه بازار شده است و ایکس باکس سری x رقیب اصلی آن محسوب می‌شود. برای خرید اقساطی PS5 به بخش بازی سرگرمی در سایت قسطی کلاب مراجعه کنید.


خرید قسطی PS5


PS5 مقایسه با ایکس باکس سری X

ایکس باکس و پلی استیشن دو رقیب طلایی هستند که از دیرباز بر سر رقابت با دیگری می‌جنگند تا بتوانند سهم بازار جهانی بیشتری را از آن خود کنند. در آستانه سال 2021 میلادی نیز، این دو رقیب به معرفی محصولات نوآورانه خود پرداختند. پلی استیشن 5 هم ‌اکنون به بازار عرضه شده است و به فروش می‌رسد و ایکس باکس نیز طرفداران زیادی دارد.

در این بلاگ قصد داریم بررسی کنیم کدام یک از این دو کمپانی در سال جدید می‌تواند فروش بیشتری داشته باشد و کنسول کدام یک از دیگری برتر است. در این مقاله با من همراه باشید تا به این دو سوال پاسخی مناسب بدهیم. قابلیت خرید اقساطی PS5 در قسطی کلاب فراهم شده است.

قدرت پردازش

با نگاهی به مشخصات پردازنده هر دو کنسول، تنها اندک تفاوتی را می‌یابیم  که در سرعت پردازنده وجود دارد. هر دو کنسول دارای یک پردازنده هشت هسته‌ای Zen 2 هستند که برای کنسول شخصی سازی شده، همچنین سرعت عملکرد این پردازنده در پلی استیشن 5 برابر 3.5 گیگاهرتز و در ایکس باکس سری ایکس 3.8 گیگاهرتز است. با خرید نقدی یا اقساطی کنسول نسل نهم سرعت را تجربه کنید!

اگر پردازنده گرافیکی این دو کنسول را نیز برسی کنیم، یک پرازنده شخصی سازی شده RDNA 2 را می‌یابیم که در هر دو کنسول وجود دارد. فرق این دو کنسول مربوط به قدرت پردازشگر و میزان واحد محاسباتی است. برنده این گزینه نیز XBOX Series X می‌باشد، همچنین قدرت پردازنده گرافیکی پلی‌استیشن 10.28 ترافلاپس است، در حالی که ایکس باکس جدید قدرت 12 ترافلاپسی دارد. با خرید قسطی PS5 قدرت پردازش را تجربه کنید!

پلی استیشن 5 دارای 36 واحد محاسباتی است و ایکس باکس جدید 52 واحد محاسباتی دارد. تنها مزیت پردازشگر گرافیکی پلی استیشن مربوط به فرکانس متغیر 2.23 گیگاهرتز است که در مقابل فرکانس 1.825 گیگاهرتز ایکس باکس برتری دارد. پس که کنسول اکس باکس سری ایکس از نظر قدرت بسیار سریع تر از ps5 است.

از نظر حافظه و فضای ذخیره سازی نیز در ایکس باکس خصوصیات کمی بهتر است. هر دو کنسول از 16 گیگابایت حافظه GDDR6 برخوردارند، ولی در پلی استیشن 5 این حافظه معماری 256 بیتی دارد. در حالی که در ایکس باکس معماری به صورت باس 320mb است. 

در مورد فضای ذخیره سازی داخلی هم در پلی استیشن 5، 825 گیگابایت حافظه SSD شخصی ‌سازی شده وجود دارد و در ایکس باکس این حافظه با یک ترابایت SSD NVME شخصی‌سازی شده ارائه شده که باز هم شرایط بهتر است. با خرید اقساطی PS5 تجربه‌ای استثنایی داشته باشید!

برخی از خصوصیات مانند پشتیبانی از HDR کیفیت 4K و همین طور 8K در هر دو کنسول وجود دارد. به علاوه هر دو کنسول از درایو نوری اپتیکال 4K UHD پشتیبانی می‌کند. PS5 از قابلیت واقعیت مجازی برخوردار است، درحالی که مایکروسافت در کنسول هنوز برای به کارگیری VR فکری نکرده است. با خرید قسطی PS5 واقعیت مجازی را تجربه کنید!

قابلیتی به نام سازگاری بکوارد کمک می‌کند تا شما بتوانید از نسل قبلی بازی‌ها برخوردار شوید. مایکروسافت به گونه‌ای عمل کرده تا با پلی استیشن 5 بتوانید همه بازی‌های PS4 را تجربه کنید، هر چند با کیفیتی که روی PS4 اجرا می‌شود. حتی قادر نیستید تا بازی‌های PS3 ،PS2 و PS را تجربه کنید. می‌توانید با استریم کردن این کار را انجام دهید. 

زیرا می‌توانید تمام بازی‌های ایکس باکس وان، ایکس باکس 360 و ایکس باکس اورجینال را تجربه نمایید. با وجود آموزش‌های مخصوص به ایکس باکس می‌توانید بازی‌های PS2 را هم درست کنید. با خرید قسطی PS5 می‌توانید بازی‌های نسل قبل را هم احیا کنید!

نتیجه گیری

با وجود اینکه هر دو کنسول از مشخصات سخت افزاری بالایی برخوردارند، ولی در این راستا کنسول مایکروسافت بهتر عمل کرده و از طرفی پلی‌استیشن با برخورداری از واقعیت مجازی توانسته است مشتریان زیادی را به خود اختصاص دهد. اگر شما هم از علاقه‌مندان به بازی‌های مهیج می‌باشید و دوست دارید یک تجربه نسل نهم را بازی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا یکی از این دو کنسول را تهیه فرمایید.

برای تهیه این دو کنسول به قسطی کلاب مراجعه فرمایید تا از مزایای خرید اقساطی کالاهای دیجیتالی سرگرمی برخوردار شوید. پیشنهاد ما به شما خرید اقساطی PS5 از قسطی کلاب می‌باشد.

سایر بلاگ های مرتبط

خرید قسطی عینک واقعیت مجازی سونی

خرید قسطی عینک واقعیت مجازی سونی
بسیاری از افراد بر این باور هستند که برای خرید نقدی یا قسطی عینک واقعیت مجازی سونی باید پلی استیشن هم خریداری نمایند، ولی در واقع باید بدانید...

خرید اقساطی آلات موسیقی

خرید اقساطی آلات موسیقی
خرید اقساطی آلات موسیقی، از جمله های روش های ساده به منظور انتخاب یک ساز موسیقی مناسب و مورد دلخواه افراد محسوب می شود. به طور کلی، برای خلق...